26 May 2011

Isu yang sangat menaikkan kemarahan aku -.-

Rasa macam nak minum coffee pulak :D okay fine, cakap jela dah habis exam, macam macam pulak yang aku nak makan malam ni. Malangnya takde makanan kat dapur yang boleh aku rembat banyak banyak. It's okay, esok masih ada, so makan banyak banyak :D InsyaAllah :)

Okay..
Malam ni aku nak cerita cerita sikit pasal issue yang agak menaikkan kemarahan aku .. 
Penghinaan yang melampau, kutukan , dan pelbagai lagi cacian yang dilemparkan oleh manusia yang memang cetek dek akal. Aku baca-baca je artikel atau blog seseorang ni, timbul kemarahan yang teramatnya. Aku tak mampu nak cakap apa-apa selain Astaghfirullahal'azim memang tak lekang dari bibir aku ni. Sedih sangat bila dapat tahu Islam iaitu agama yang sangat suci ini dicaci-caci bagai tak ada apa yangakan berlaku. Untuk maklumat lebih lanjut click sini.
Aku hanya mampu berdoa supaya orang ini menjadi seorang yang befikiran maju sikit. Maybe sekarang akalnya terlalu cetek untuk berfikir ke hadapan. Wallahu'alam.

Haihh, sedih kan.. Manusia jenis apa la yang memang tak menghormati agama lain. *sigh :/

Hurmm, by the way ... Esok sekolah aku ada sambutan hari guru. And aku rasa, I SHOULD GO kott ? kann... i don't know.. Malas pun ada sebenarnya, tapi memandangkan tahun ni last aku jadi budak sekolah. So, ini laa masanya aku nak manfaatkan masa yang ada :)
Kat Universiti penah tak korang dengar ada sambutan hari guru or sambutan hari pensyarah ? haha :D sounds weird jugak la kan. Haha.
Kang tetibe je ada sambutan tu, confirm best. hahahaha . Okay, tak lawak pun -.- *sigh

As you know, aku dah habiskan cerita You're Beautiful tu kan . So now banyak benda yang aku belajar sebenarnya daripada cerita tu. Banyak.. Any everything is about LOVE :)

First thing, aku belajar is .. Macam mana nak menghargai orang yang sayangkan kita. Bukan hanya kepada orang yang sayangkan kita, tapi kepada orang yang kita sayang jugak.

Second, kalau korang tu di dalam golong budak budak yang dikatakan 'hot' , or 'hensem' or orang cakap 'cun' kan .. Ini ada beberapa nasihat, " Janganlah terlalu memberi harapan kepada orang ramai "..
Aku cakap macam ni sebab terlalu ramai yang bercinta hanya separuh jalan oleh sebab mereka di dalam golongan ni, mereka tidak memikirkan perasaan orang lain and golongan ini selalu dikatakan tak lama dalam bercinta. You get what i mean rite?

Third, 
tak semestinya orang yang kita suka akan suka kita balik kan ? mesti hancur hati kita bila orang yang kita sayang dimiliki orang lain. Kita tak boleh salahkan orang tu jugak. Dia layak dicintai oleh orang lain, dia layak untuk sesiapa sahaja yang bergelar manusia. Sebab dia bukan milik kita dan memang bukan hak kita. Tiada sesiapa yang dapat halang melainkan dengan kuasa-Nya.

So, the conclusion is..
Cinta yang kekal hanya kepada Allah,
cintailah Allah .. tiada duka, tiada sedih, dan tiada air mata.
Bahagia selamanya :)

Sekian,
Nadd

No comments:

Post a Comment