08 April 2011

Kau nak tahu tak?

Kau nak tahu tak malam ni,
aku rasa sunyi sangat,
aku rasa sedih sangat,
ntah kenapa..,
mungkin Allah nak duga aku merindui kau..

Kau tau tak aku pedulikan semua pasal kau,
Tapi kau tak perasan semua tu,
and kau tau tak,
bagi aku, kau je yang mampu bahagiakan aku,
walaupun hakikatnya bukan itu yang aku dapat,
aku tak kisah, sebab aku tahu ' i used to be like that' :)

Kadang-kadang tu, bila kau tegur aku kat facebook,
kau tanya aku sihat ke tak, tengah buat apa ke,
kau tau tak, jantung aku berdegup kencang sangat time tu,
aku tak tahu kenapa dengan kau, aku  akan rasa macam tu,
mungkin sebab kau lain daripada yang lain kot.

Kalau diikutkan, hampir setiap malam aku akan mimpikan kau,
aku akan menangis sebab kau,
sebab aku selalu ingatkan kau,
sebab tu aku nangis.. :(

Mungkin kau rasa aku ni tak seperti perempuan yang kau idamkan,
tapi aku selalu terfikir, 
alangkah bertuahnya  kalau aku dapat jadi macam yang kau inginkan,
tapi, aku tahu, aku takkan pernah jadi macam tu.
sebab i know " i used to be like this " :)

Kau ingat tak, 
dulu kau selalu gaduh dengan aku,
kau suka cari pasal,
kau kutuk aku,
time tu kau tau tak, aku terasa sangat ,
tapi kau macam boleh baca hati aku time tu,
kau pujuk aku lepas tu.
hati aku dah tak terasa dah.

Bila aku tak pandai kira 'velocity', 'acceleration',
aku mesti cari kau,
macam dah takde subject lain nak tanya,
sebab aku tahu, kau pandai,
sebab tu aku mintak kau ajarkan aku :)

Kalau kau nak tahu,
aku mesti jealous tengok kau dengan perempuan lain,
haish, bodohnya aku..
tak patut aku jealous dengan kau,
sebab kau kawan aku jea.

Lepas tu,
kita gaduh lagi, tu pun sebab masalah kecil,
kali ni dah ramai orang yang terlibat,
yang tak patut pun, terlibat jugak,
kau suruh aku stop kawan dengan kau,
stop rapat dengan kau,
aku tak tahu kenapa, tapi aku akur,
aku buat apa yang kau suruh, sebab aku nak tunaikan permintaan kau,
time tu, aku rasa,
aku lah manusia paling hina dalam dunia ni.
Ntah, aku dah buntu sangat.

Lama-lama tu,
semua masalah tu,
dah beransur pulih,
kita dah tak tegur dah time tu,
sampai la sekarang,
kita dah tak rapat macam dulu.

sekarang,

Semua kenangan tu dah hilang jauh-jauh,
aku dah ikat kuat-kuat tali tu, tapi tali tu terputus,
aku sedih, sebab hanya kenangan tu yang aku ada dengan kau,
tahun ni last aku dengan kau jadi budak-budak,
budak sekolah menengah,
lepas ni, tak tahu lah kau pergi mana, 
and aku pulak pergi mana, 
mybe nanti,
semua dah bawak haluan masing-masing.
semua akan dilupakan.. 

aku tak kisah,
asalkan aku dapat tengok kau bahagia dengan kawan-kawan kau :)
aku akan turut bahagia kalau tengok kau bahagia,
walaupape pun yang terjadi,
kau tetap no.1 dalam hati aku :)
biarlah aku memendamkan perasaan ni sampai bila-bila..

sekian,
Nadd








No comments:

Post a Comment