20 February 2011

Zaman Kecil-Ku sampai Zaman Remaja-Ku :)

Termenung seketika ><
Terigat zaman aku budak2 dulu, haha .. bila check2 balik, macam tak jumpa je gambar2 sekolah rendah dulu.. errr~ rindunyaaaa :'(


sumpah dohh, takde langsung gambar yang aku jumpa.. 
dah 5 buah sekolah aku melangkah, berpuluh-puluh orang dah yang aku kenal.. dari yang jahat ke baik, dari yang pendek ke tinggi, dari yang gemok ke kurus, semuanya aku dah jumpa.. Ya Allah, rindunya saat2 tuuuuu :( 


First sekolah yang aku masok dulu,


Sekolah Kebangsaan Sri Kulim, Kedah tahun (2001-2002)
Dua tahun jea aku kat skolah tu.. 
Time tu zaman budak2 hingusan lagi, haha .. comel sangat, dengan pakai skirt pegi sekolah.. rambut petak jea time tu, haha..
Aku sekolah kat situ just for 2 years, lepas tu aku pindah kat skolah baru. Ntah pasal ape aku pindah pun aku tak ingat, mybe saje saje jea kottt o.O.
Haha, ayah aku kot yang nak aku pindah. Aku ade kenal dengan sorang budak ni, nama dye Hidayah.. dye lah kawan baik aku time tu :)


Second school plak,


Sekolah Kebangsaan Air Merah, Kulim, Kedah(2003-2006)
Aku pindah skolah ni awal tahun 2003.. first pendaftaran tu, rase macam budak darjah satu jea.. yelaa, batch pertama rasmi skolah tu. Semuanya serba baru, indahnya tak terkata :D
haha.. kat situ, ramai gila yang aku kenal. Hihi :P
First day aku skolah tu, aku masok kelas kedua.. kalau tak silap aku, kelas tu nama Maju.. so, yeah.. aku masok kelas 3 Maju time tu... then, time sesi pengenalan.. tiba2 ade sorang cikgu datang and panggil nama aku, dye cakap .. aku dapat tukar kelas ke kelas yang pertama.. waahhh, happynye aku time tu :P memandangkan aku jea yang dipanggil kan, bangga gilaa ahh.. hehe. Hari kedua tu, berkuat kuasa laa aku sebagai seorang murid kelas 3 Mantap.. kelas pertama untuk sekolah tu. haha...
Pastu, year after that.. i'm in standard 4 laa kann... aku still in the same class.. u know what, time tu aku dah start jatuh cinta .. Ya Allah, kecik2 dah pandai bercinta. Agak comel di situ laa kan :P
Aku suka budak tu gila, haha :D nama dye Izzuddeen.. ( alamak, confirm kawan2 aku gelak )
haha :P
aku kenal Izzuddeen ni sampai sekarang tauuu :P hihihi
In year 2005, berita malang gilaa .. aku kena ubah kelas pulak. Adoii, malang gila. Makin bodo ke aku ni.. aku pun pelik. Haha, mybe sebab results aku yang agak menyakitkan hati kot.. so, nak tak nak.. terima jelaa hakikat kena ubah kelas :(
tahun tu, aku tak ingat sangat. But tahun 2006, menjadi kenangan paling pahit and manis penah aku rasa. Kenangan pahit tu, hmmm.. aku jatuh bukit sampai kepala aku terhempap kat batu. Smpai sekarang, kesannya ada. Tengkorak aku retak. Hmm, syukur laa.. takde ape yang serius sangat. Then, yang manis pulak.. Aku dah habes kontrak jadi budak skolah rendah :D haha , keputusan UPSR aku agak bangga gak aahh kan.. 3A jea.. xD haha..
bangga laa sangat kannn -.-


Third school, Alam sekolah menengah bermula... :)


Sekolah Menengah Kebangsaan Air Merah, Kulim, Kedah ( 2007-25/4/2008)
Sekolah ni merupakan sekolah yang sangat2 aku rindu. Macam2 yang aku lalui kat skolah ni.. Sumpah dohh, rindu kawan2 aku sekolah ni.. Hmm :(
Tahun 2007, first day aku melangkah ke sekolah menengah.. junior gilaa time tu :D baju bersih suci jea, kotor pun takde.. haha, lawak nyee :P
tahun ni jugak, aku dapat kenal kawan2 aku sekarang.. and aku jumpe Hidayah.. kawan baik aku time sekolah rendah dulu.. dah lain gila Hidayah yang aku jumpa this year. Makin membosau dye ! xD ahaaa~ 
tahun ni jugak laa aku dapat kenal dengan Farina, Aini, Maziah, Anisah, and Nadia. Kteorang tak yah cakap aa, semuanya sebulu. haha, mentang2 aku ngan Aini.. tak habes2 gadooo :P
aku panggil dye Doraemon, sebab muka dye macam Doraemon, Maziah pulak, aku panggil dye Majiah, sebab capital "Z" tu kandang2 tertuka jadi "J" pulak. Haha :D
Then anisah, panggil dye nisa jea. Takde pape nak bahan dye kot time tu. hehe. Nadia pulak, ntah.. aku rapat tp tak bape nak rapat. Hihi.. Dalam group ni, aku laa yang ketua geng dye. Boss besar :D hahaahaha . Ape aku buat, semua ikot. Haha.. tp Farina tak ikot, sebab dye budak baik :P dye pengawas laa ! kau gila ape nak main ponteng2 kelas ni. Haha.. 
Banyak sangat kenangan :) especially, geng Pengakap aku. Rindu nye cikgu Sohaila :(
Lepas tu, aku dapat berita sedih. Aku kena pindah sekolah lagi :( Ya Allah, sedihnya tak yah cakap laa.. Seminggu aku nages tak henti.. Time aku pindah tu, mcam2 aku dapat hadiah. Paling2 sweet, aku dapat hadiah dari abang angkat aku. Dye bagi lampu tidur and satu surat. Dalam surat tu, macam2 dye pesan kat aku :) dye nak aku belajar rajin2..
lagi menitik air mata aku time baca tu ..
rindu sangat :'(


Forth school,


Sekolah Menengah Kebangsaan Pokok Sena, Alor Setar, Kedah (2008-2009)
Aku pindah sekolah ni, sebab ayah aku dapat tukar tempat keja.. Dye jadi pensyarah kat Kolej Mara Kuala Nerang. So, aku terpaksa ikot jugak walaupun berat hati untuk melangkah pergi. Sedih sangat time tu.. Sepanjang perjalanan dari kulim ke pokok sena, aku menangis.. Aku kena terima hakikat jugak time tu, walaupun susah sangat.
Aku pegi daftar as a new student kat situ, first person aku kenal.. Fatin :)
lawa budak tu, baik pun baik.. then, aku semakin rapat dengan Ain and Sabihah.. Ain cakap, aku banyak bunyi. Sikit2 nak menangis rindu kawan2 sekolah lama. Haha, alaa.. biasa laa tu. Lama2 tu aku okay dahh... and kat skolah ni jugak aku amek PMR.. syukur Alhamdulillah.. berkat usaha aku dengan kawan2 jugak, aku berjaya dapat 5A 3B.. even tak straight A's pun.. aku tetap bersyukur sebab subjects Science and Mathematics aku dapat A :D wahh, bangga nyaa :P 
then, after amek PMR.. aku dapat berita kena pindah KL.. Ya Allah, macam tak leh jauh lagi ke ayah aku nak dapat tempat keje ni ? -.- sabar jeaa time tu.. redha jea.
time aku nak pindah tu, aku dapat surat dari MRSM.. ade ujian untuk masok MRSM tu.. tp, aku tak pergi sebab aku kesian tengok mak aku kemas barang sorang2 untuk pindah. So, aku tak jadi nak masok MRSM.. banyaknye dugaan , haihh.. :(


aku menjadi budak baru lagi kat skolah ni,


Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Dr.Ismail, Kuala Lumpur ( 2010-2011 )
Jadi budak baru bukan semudah yang di sangka kan, i know its easy to find, but its hard to find friends that we called a " BEST FRIEND" Seriously. Aku dah banyak pengalaman pindah2 sekolah ni. Macam2 suasana dah aku rasa. And this school really make me suffer, ntah. Kejutan budaya agaknya -.-
budak2 kL memang sangat2 berbeza dengan budak2 Kedah. Ntah la, mybe aku tak perlu cakap panjang. Sabar jea yang aku mampu buat.


and now dah tahun 2011.. and this year is my last year. My last year menjadi "budak sekolah" :D dah tahun terakhir rupanya kan :) macam tak sangka pulak, dulu masok sekolah first2 dulu, kecik jea lagi. Now dah besar gedebab dah ni :P
And, memori pahit dan manis aku dari kecik sampai sekarang, tak akan pernah aku lupa. Memori tu semua akan aku pahat dengan banyak paku dalam hati aku ni :)
Aku tak nak memori tu hilang macam tu jea.. nanti mesti rindu kan :(
I hope this year akan ade satu kejutan besar :) dapat straight A's dalam SPM ke kannn :P haha
mane laa tahu kan, InsyaAllah :)


well, thats all.


Hmm, itu jea yang aku nak cerita sebenarnya.. Nanti sambung lagi, dah penat menaip dah ni. Nak melantak jap :P hee~
bai bai, muah muah :D


salam petang,
Nadd :)









No comments:

Post a Comment