14 January 2011

Mencari Keredhaan-Mu..

Orang cakap, setiap perkara yang kita lalui x kira laa pahit atau manis, ada hikmah di sebalik semua tu. Memang betul. Janji Allah kepada hamba-Nya adalah benar. Aku pun penah alami semua tu. Macam sekarang, aku di beri kebahagiaan di sebalik kesengsaraan. Aku bersyukur sangat, walaupun kadang2 tu aku lalai dengan-Nya, tapi aku tetap di beri peluang kedua untuk mengubah diri aku. Berdoa lah kepada Allah, Allah itu Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Allah tidak akan sesekali menguji hamba-Nya dengan dugaan yang berat sehingga Hambanya tak mampu lagi untuk memikulnya.. Percaya lah, biar ape dugaan pun yang datang, Allah tetap bersama kita.. Banyak dugaan yang aku alami sebelum ni, even kadang2 aku rase hidup ni macam x adil jea, rase macam hidup ni menyusah kan jea, namun aku tetap tabah dengan semua tu.. Semua dugaan dan cabaran yang telah aku hadapi bukan sekadar sia-sia, tapi.. aku merasakan dugaan yang di beri tu satu titik pemulaan untuk aku mengenal apa itu erti kehidupan.. Kehidupan yang mencari keredhaan-Nya... Walaupun apa yang kita ingin kan x selalunya indah, namun bagi aku.. itu adalah sesuatu kehidupan..


ikhlas,
Nadd

No comments:

Post a Comment