03 September 2010

Langkah Ku Kini Terbuka

Semalam ,
aku kehampaan,
aku kekecewaan mengenangkan nasib sebegini,
terasa seperti tercalar ketabahan ini....
mimpi yang aku harapkan selama ini menjadi kenyataan,
tapi tidak kesampaian..

Ya Allah...,
sungguh besar dugaan-Mu,
terasa seperti ingin menghentikan langkah perjalanan ini,
sehinggakan semangat ku tenggelam ntah ke mana,
lemah jiwa dan raga ini,
namun, di saat seperti ini ,
hati ku berbisik,
ini lah dugaan...

Langkahku kini telah pun terbuka,
pada setiap hikmah dugaan ini,
dan aku percaya , dugaan ini hanya menguji keimanan ku ,
tak akan di lontarkan oleh Nya dugaan,
di luar kekuatan setiap insan... setiap insan yang menjadi hamba-Nya..

Ya Allah…
Pimpinlah diriku ini,
untuk bangkit semula,
meneruskan langkah perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi ini menjadi nyata,
hanya pada-Mu ku meminta.

Aku mohon agung kudrat-Mu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.. Ya Allah..

.

No comments:

Post a Comment