02 September 2010

Aku redha dengan ketentuan-Mu Ya Rabbi ..

Ya Allah , adakah ini berupa dugaan daripada Mu ?
Kenapakah harus aku yang menerimanya ya Allah ?
Aku sedih , sedih mengenangkan nasib begini..
Ujian demi ujian , keluhan demi keluhan,
hidup terus berjalan dengan tertekan, 
tak pernah langsung aku merasakan kenikmatan di sebalik ujian ini..
tapi tak mengapa , aku tahu .. kau memberikan ujian ini kerana kau nak melihat,
sejauh mana keimananku terhadap engkau , Ya Allah ..
dan aku tahu , Allah tak kan memberi ujian yang berat sehinggakan hamba-Nya tidak mampu untuk memikul nya .. aku tahu semua tu ..
aku faham , rahmat Allah menanti aku di sebalik ujian ini ..
ujian ini lah membawa aku semakin dekat dengan pemberi ujian, mungkin sebaliknya juga..
aku tak kan penah putus asa dengan rahmat Allah .. 
terima kasih Ya Allah , terima kasih memberikan aku ujian ini ..
di sebabkan ujian ini , aku semakin dekat dengan Mu .. dan ujian ini juga lah tanda kasih sayang kau kepada aku ..
Alhamdulillah Ya Rabbi..
aku redha dengan ketentuan Mu ini ... 




p/s : kata2 ini di ambil sedikit drpd www.iloveislam.com  : 
http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=2883

No comments:

Post a Comment