27 August 2010

Dugaan Dari Illahi



Aku masih di sini, menghitung hari detik demi detik .. detik yang aku nanti kan pasti akan menjadi kenyataan .tapi kenyataan yang aku belum pasti . apakan daya , aku di sini masih lagi terduduk diam , terduduk sambil mengisikan kekosongan hidupku dengan alunan lagu .. hmm , lagu atas tu ? Dugaan dari illahi .. kalau di amati lirk lagu tu , memang sangat menusuk hati .. cuba baca jap :

ku diam dan aku terpaku
pada kehidupan yang harus ditempuh
kesemuanya yang telah ku teraju
tetapi belum ada yang ku temu

siang dan malam aku bertanya
pada diriku yang tidak bermaya
siapakah yang sudi untuk bersama
menjalankan kehidupan yang merana

mengapakah
derita yang harus melanda
dalam hidupku
mengapa cinta yang harus ku halangi
haruskah aku tempuhinya dengan rela hati
dengan cabaran dan kehidupan yang hitam
tak akan aku kerja

mengapakah
derita yang harus melanda
dalam hidupku
mengapa cinta yang harus ku halangi
haruskah aku tempuhinya dengan rela hati
dengan cabaran dan kehidupan yang hitam
tak akan aku kerja

walaupun ini semua cabaran
dan dugaan dari illahi
tak akan ku putus asa ku
dan tetap aku berdiri selama ini
dan tetap aku berdiri selama ini


lirik ni memang ade kena mengena dengan aku , tak banyak bezanya .. " siang dan malam aku bertanya , pada diriku yang tidak bermaya , siapakah yang sudi untuk bersama ,menjalani kehidupan yang merana" hmm.. memang benar ungkapan itu .. siapa yang sudi bersama aku kalau aku macam ni ? kan ? 
aku dah semakin buntu , buntu pasal semua ni . aku sanggup derita demi dia , biarlah . asalkan hidupnya bahagia jika aku derita . aku perlu putus asa dalam hal ini . aku rasa cinta aku tak sesuai utuknya .. biarlah , kumbang bukan seekor. tapi sayang nya , dirinya susah di cari ganti . 
kadang-kala dia sangat menyakitkan hati aku , dia sangat ego .. aku pernah membenci nya .. tapi aku masih tidak faham , kenapa aku masih menyayangi orang yang aku paling benci ? tu lah , cinta memang buta. macam yang aku cakapkan dahulu . kenapa aku perlu memilih cinta yang buta ini ? aishh , ntah laa..aku bodoh , bodoh sebab aku tidak pernah membuat keputusan untuk memilih cinta Allah ? kerana cinta Allah tidak pernah buta , tidak pernah di kecewakan ...  walauapa pun yang bakal terjadi , aku tetap akan cuba untuk melupakan dia . tapi , di saat aku mencuba , dia pasti datang . datang menghiburkan hati ku .. Ya Allah , bantulah hamba mu yang lemah ini . Amin .. :'(

No comments:

Post a Comment